Hyra ut i andrahand

Hej!

Jag har en fråga angående andrahandsuthyrning. Min kollega är väldigt intresserad av att hitta en lägenhet men står inte i kö hos er, men det gör jag. Jag har en lägenhet just nu hos Kålands Fastigheter men skulle det vara möjligt om jag skulle ställa mig i kö och skulle få tag i en lägenhet, skulle jag kunna hyra ut den åt min kollega då? Eller är det otänkbart?

Tacksam för svar!

/Mvh Marcus Unée
Marcus Unée

Kommentarer

  • Hej Marcus!

    Kriterier för andrahandsuthyrning är om sökande skall jobba på annan ort, det ska då vara minst 8 mil bort, eller om man ska plugga på annan ort eller prova samboende. Andrahandsansökan lämnas hos oss för bedömning. Perioden vi max godkänner är 12 månader.
    Helena