Hyra ut i andra hand under sm-veckan

Hej, jag tänkte kolla vad som gäller om man vill hyra ut en lägenhet under som-veckan?
Moa

Kommentarer

  • Hej Moa,

    Bodenbo säger nej till andrahandsuthyrning via airbnb och liknande tjänster. Anledning är främst att lägenheterna skall användas som bostadsändamål och ej hotelländamål.

    Vi tycker också att det vore fel av oss att uppmuntra våra hyresgäster till en sådan uthyrning då den är förknippad med stora risker. All eventuell skadegörelse i lägenheten är det ju du som ansvarar för och inte andrahandshyresgästen. Uthyrningen kan således bli väldigt kostsam för dig som hyresgäst.

    Erfarenheten vid sådan uthyrning visar också att grannarna ofta får utstå för störningar allt från: mer spring i trappen,högljuda fester, till att upptäcka grannens lägenhet används som bordell.

    Vänligen
    Johan

Personuppgifter (frivilliga)

Meddelande skickas till din e-post när du fått svar på din fråga