Cykelrensning

Hej! Det står på våra ytterdörrar igen, att det ska rensas bort cyklar men jag använder min cykel på vintern, kommer ni ta bort den iaf? känns väldigt otrevligt. Bor på lundagårdsgatan 9
Sebastian

Kommentarer

  • Hej!

    En till två gånger per år rensar vi bort cyklar som bedöms inte används. Vi informerar på hemsidan och i trapphus att så skall ske. Cyklarna märks upp med en pappremsa med informationstext där det står att denna cykel kommer att omhändertas om den inte har någon ägare. Om cykeln är i drift så tar ägaren bort pappremsan och cykeln kommer att få stå kvar. Om pappremsan sitter kvar en längre tid, så omhändertas cykeln och förvaras i tre månader innan den skrotas.
    Johan
  • Hej! Min sons vita yosemite 24 tums har stått i cykelstället utanför Landstingsvägen 4b, den hade en sån lapp på sig som vi tog bort, men nu är cykeln borta, kan det vara ni som tagit den eller är den stulen??
    Hyresgäst
  • Hej!

    Vi har inte tagit bort din sons cykel.
    Helena Ombyggnadssamordnare