Cykelförråd- När sker rensning?

Hej, jag har en önskan! Vårat cykelförråd på Majorsgatan 3 behöver rensas. Övergivna sparkar och cyklar + annat står och tar plats i onödan. Eftersom vi har egna ingångar så går inte alla hyresgäster genom stora entrén. Därför måste alla hyresgäster få personliga utskick om rensningen.
Hoppas på det bästa. Tack på förhand.
Katarina

Kommentarer

  • Tack för tipset, vi tar hand om det! Nu på våren brukar vi rensa ut cyklar och barnvagnar från olika utrymmen. Tillväga gångsättet är att vi inforemerar i trapphuset samt märker upp cyklarna med de rosa lapparna ”Är den här din?” på cyklar, barnvagnar och sparkar. I de flesta fall kommer ägaren efter ett tag och tar bort lappen för att visa att åkdonet används men på andra sitter lappen kvar. När lappen har fått sitta kvar 10 dagar är det dags för oss att hämta den.

    När vi hämtat upp cyklar som fortfarande har cykelrensningslapparna kvar ställer vi dem sedan i ett förvaringsrum. Vi förvarar cyklarna under 3 månader och har ingen frågat efter sin cykel till dess räknas det som att cykeln inte har någon ägare

    Vänligen
    Johan