Carport?

Hej,under hösten kontaktade jag någon på ert kontor som har hand om parkeringar o garage.Frågan/Förslaget gällde tak över parkeringsplatserna med stolpe.Frågan skulle lämnas till Bosse o jag ville veta hans svar.Jag fick inget svar.
Det är mycket svårt att få garage i närheten av mitt hus Drottninggatan 48.När husen o garagen byggdes var det ju inte vanligt att alla hade bil men tiderna har förändrats,så mitt förslag till Bodenbo är att möta nutiden o bygga tak över parkeringsplatserna dvs carport.Det skulle också underlätta snöröjningen o minska elförbrukningen.För att inte tala om hur underbart det vore att slippa snöig o nedisad bil

Carin Larsson

Kommentarer

  • Hej Carin,
    Tack för förslaget! Du har naturligtvis en poäng i ditt resonemang. Vi har dock inte för avsikt att på Sveafältet bygga garage eller carports under 2018. Men tar med oss ditt inspel för planeringen 2019-2022. Idag har vi två lediga varmgarage på Sveafältet om något av dessa passar dig så gör då en intresseanmälan.

    Vänligen
    Johan
  • Hur länge ska vi på Prästgatan 4 a och b leva på en byggarbetsplats ? Det väsnas och i källare och tvättstuga är det så grisigt + i trapphuset vilket gör att det dras in i lägenheten. Kommer det att bli någon reduktion på hyran ? Vad sägs om en gratis hyra ?
    Monica Åström
  • Hej
    Bygget av nya lägenheter är inne i ett intensivt skede nu och kommer att vara så resten av februari. Om allt går enligt plan så avslutas även bygget i februari.

    Vi har ökat städintervallet i källarkorridorer och tvättstugan så de städas varje dag. Vi ber om överseende med både buller och damm men tar gärna emot synpunkter som kan leda till att störningarna kan minimeras under byggtiden.

    Eventuell kompensation till hyresgäster som inte kunnat bruka sin hyresrätt med hänsyn till de störning som uppstått under byggtiden kommer att regleras när bygget är färdigställt

    Vänligen
    Johan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.