Ändrad portcod

Portcoden är ändrad men jag har inte fått något meddelande så jag ringde er när jag måste använda nyckel och fick då veta den nya. Alla har inte dator och e-post så hur får man då veta? Jag tycker Bodenbo skall meddela alla hyresgäster när ni byter cod man ska inte hålla på och ringa själv
Eivon Renberg

Kommentarer

  • Hej,

    Portkoder behöver ibland bytas ut och då särskilt i fastigheter där det är problem med att personer sover i källare samt där det förekommer brottslighet av olika slag. Beslutet att byta portkod kan ske med kort varsel. I normalfallet kommunicerar vi genom e-post och i brådskande fall SMS. Att skriva brev som hamnar i brevlådan har dålig effekt eftersom hyresgästen kan befinna sig utanför fastigheten och vill komma in i huset, medan koden ligger inne i huset i hyresgästens brevlåda. E-post eller SMS fungerar bättre eftersom de når hyresgästens mobil. Det är därför viktigt att du som hyresgäst har uppdaterade uppgifter kring mobilnummer och e-postadress på ”min sida”. Om uppgifterna där är felaktiga eller saknas så nås du ej av informationen. Som tur är kommer du alltid in med din nyckel.

    Vänligen
    Johan