Andrahandsuthyrning

Hej, jag undrar om det är okej att hyra ut sin lägenhet i andra hand i cirka 6 månader?Med vänlig hälsning, Marie
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Om du ska hyra ut i andrahand så måste du ha beaktansvärda skäl för att hyra ut i andra hand. Exempel på dessa kan vara:
    1. Ålder och sjukdom
    2. Tillfälligt arbete eller studier på annan ort
    3. Längre utlandsvistelse
    4. Särskilda familjeförhållanden
    5. Andra skäl.

    Kom in och hämta en ansökan så kan du få mer utförlig information!
    Björn