Vilken produkt är bäst om jag ska tilläggsisolera utifrån?

Hej
Ska lägga nytt tak på 1½ planshus byggt -58. Tegelpannor med 34 graders lutning på råspont. Vad ska jag välja för ICOPAL-underlag på råsponten om jag ska ha 30-40 mm tilläggsisolering på underlagsduken/underlagspappen? Om jag väljer att INTE tilläggsisolera - ska jag välja annan duk eller papp då? Underlagsduk eller underlagspapp? Bonusfråga: Vilken 30-40 mm isolering tror ni funkar bäst på den ICOPAL-produkt ni rekommenderar?

Kommentarer

  • Hej Mats
    Om du skall ha tegelpannor så skall du använda dig av Elastoflex (YEP2500) eller Flexisteel (YEP 1800) oavsett om du skall isolera eller inte.
    Jag föreslår att du använder dig av Pir isolering.
    Monier har ett system för utvändig isolering.
    Monier