Underlagspapp

Hej, vi har lagt underlagspappen BYGGPAPP FLEXISTEEL YEP1800 på ett utav våra projekt. Istället för att överlappa 500mm samt snedskära tvärskarven så har våra snickare överlappat 1000mm och låtit bli att snedskära tvärskarven.

Min fråga: Ser ni detta som ett problem/bristfälligt utförande ?

Med vänlig hälsning David

Kommentarer

  • Hej David
    enligt våra anvisningar och AMA Hus JSB (sidan 242 AMA Hus 18)
    Så skall tvärskarven utföras följande.
    Om det är ett problem eller bristfälligt får nog bli en dialog mellan er och slutkunden.
    Svårt att säga. beror på omständigheter så som öppentid, lutning på taket och yttäckning.
    Risken för skador är mindre om det är plan plåt än om det är pannor.