Underlagspapp

Vad är det för skillnad mellan Icopal Flexilight PRO KK och YAP2200, pris och funktion?

mvh Håkan Åström
hakanastrom45@gmail.com

Kommentarer

  • Hej Håkan
    Skillnaden är den att Flexilight Pro är en takduk. Takduken har en bredd på 1200 mm och 25 löpmeter i rullen. Täckande yta per rulle är 27,5 kvm. Det blir mindre skarvar och rullen väger 22,5 kg. Alltså lättare att hantera och lägga.
    Macoflex YAP2200 är en traditionell byggpapp. 700 mm bred och 15 meter per rulle. Väger 23 kg.
    Produkterna har samma funktion. Om det är ett mycket brant tak kan det vara en fördel med Macoflex eftersom den har sand på ytan.