Underlagspapp

Hej,
ska byta underlagspapp, läkt och takpannor. Fått en offert, där takläggaren beskriver att de låter den famla pappen sitta kvar. De skär V-flikar i den med jämna mellanrum för att kunna vika upp och se så att råsponten är OK, men i övrigt låter de den vara kvar.Vad är er uppfattning om detta tillvägagångssätt?
mvh
Anders

Kommentarer

  • Hej Anders
    Det är rätt av entreprenören. Då har du även ett väderskydd under läggningstiden av det nya underlaget.