Takterass med trall ovanpå tätskikt, vad ska man tänka på?

Hej!
Vi ska göra ett uterum med en takterrass ovanför. Träbjälklag och råspont. Därefter ska vi lägga ett trädäck på. Vilken takpapp är lämplig att använda?
Mvh Robert

Kommentarer

  • Alternativ 2. Icopal Mono PR (SEP5500). Mekanisk infästning och skarvsvetsning.
    Tvärskarvar täcks med 300 mm rems som helsvetsas.

  • Tack för snabbt svar. Nämnde inte att talkutningen blir ca 1,5 grad, är det fortfarande ok med den pappen? ( mono Pr)
  • Ja det går bra.
    Vi har också distansklossar som du kan lägga mellan och reglera trallen så sen blir horisontell. Även här skall det ligga Mono under klossen.

  • Ok tack för hjälpen!
  • Hej, gäller ovan nämnda produkter & metoder fortfarande? Vi ska lägga ett tätskikt precis som illustrationen ovan.
  • Det gäller fortfarande men det är Mono PM som gäller som tätskikt.
    Tobias Teknisk säljare
  • Hejsan!
    vi skulle också behöva lägga papp ovanför garaget och under tralldäcket.villa produkter behöver vi? Var kan vi köpa? Tack på förhand! Med vänliga hälsningar, Livia
  • Hej Livia
    I ert fall så behövs det ett svetsat tätskikt och det är inget gör det självjobb. Utan vårt råd är att ni kontaktar en takentreprenör. Lämplig lösning är följande.

  • Hej,
    Jag vill laga ett hål i papptaket genom att värma upp takpapp med gasol och limma den på taket. Vilken takpapp borde jag köpa?

  • Mono PR eller Primaflex R passar bra till detta.
    Tobias Teknisk säljare
  • Hej!
    Jag ska precis som i ovanstående lägga trall på vårt garage. Kan man lägga det extra tätskiktet löst under reglarna eller jag ska fästa detta på något sätt?

    Tack på förhand🙂
  • Hej
    Det kan ligga löst och behövs inte fästas.
  • Tack för denna snabba återkoppling:-)
  • Здравствуйте.

    Наша компания PLANKEN66.RU является производителем профнастила, доски, вагонки из лиственницы.
    В производстве мы используем собственное заготовленное и сушеное сырье, что обеспечивает высокое качество
    и быстрые сроки производства (от 1 недели).

    Дерево обработано высококачественными датскими красками и септиками (Rubbol WF340, IL
    Borma Wahcs). Мы можем предложить огромное количество расцветок готовой продукции.

    На данный момент мы готовы предложить следующий перечень продукции:
    - Крашеный прямой планкен;
    - Крашеные косые доски;
    - Евровагонка из лиственницы;
    - Расписанный ромб;
    - Палубная доска;
    - террасная доска;
    - Мебельный щит;
    - Фасадные системы.
    Готовая продукция может быть отправлена как окрашенная, так и без окраски!

    Во вложении высылаю каталог готовых изделий из лиственницы.
    По всем вопросам звоните или пишите в Vacap +79655344586 Андрей (Россия)
    Андрей
  • Hej!
    VI har trall på svetsat papptak (icopal). Jag undrar om ni vet om ytskiktet kan ta skada om man behandlar trallen med vattenglas (Natrium/Kalium silikat)?

    Mvh Jonas
    Jonas
  • Det vet vi inte eftersom att vi inte gjort några tester av detta. Natriumsilikat är i någon mån frätande så vi avråder från detta.
    Roger