Tätning mellan betonplattor med Elotene

Fungerar Elotene att klistra uppe på en skarv mellan två betongplattor (separerade utav ljudtekniska skäl).
Radonduk (RAC800) kommer monteras under dränerande skiktet och vi vill säkra att det inte ges en möjlighet för gas tar sig in via skarven mellan de separata plattorna.
Vi undrar helt enkelt om Elotene fäster på en nygjuten betongyta eller om ni har en lämpligare produkt att rekommendera.

Kommentarer

  • Hej Jonny.
    Det fäster. Men man måste först prima betongytan med icoflux eller 2000 primer och avlägsna ev gjuthud (borsta bort med stålborste eller blästra).
    Baksidan Elotenen bör värmas med varmluftspistol för att öka vidhäftningen.

    .