Takvård

Hej!
Jag har Vittinge mörkbruna enkupiga lertegel på hus och garage sedan 1974. Har fungerat utmärkt.
Nu har jag fått alg och mossa på teglet som jag vill få bort. Avser använda en seriös entreprenör för jobbet
Två frågor: 1 Håller teglet att gå på eller skall det vara avlastare typ stege under fötterna? 2 Har prövat med Grön fi på en del av garaget. Fungerat bra. Er rekommendation eller finns bättre kemmedel?
Hälsnngar
Hans

Kommentarer

  • Hej!

    Teglet skall hålla för att gå på, det svåra är att gå på teglet utan att det rör på sig vid enkupigt tegel. Grön fri är det jag också skulle rekommendera som jag vet fungerar.
    Håkan Tekniker