takpapp

Är icopal yap 2200 takpapp skruvbar? (Vi funderar på att lägga pannplåt direkt på  och skippa läkt )

Kommentarer

  • Hej Anna

    Under plan plåt och bandtäckning rekommenderar vi Flexisteel, i andra hand Elastoflex YEP 2500.
    Tobias Teknisk säljare
  • Vi har redan köpt pappen, och undrar därför inte så mycket över vad ni rekommenderar, utan om Icopal Yap 2200 är skruvbar?

    (Det handlar om ett uthus. Vi behöver inte det mest rekommenderade, utan behöver bara veta om pappen vi köpt duger under plåt utan läkt emellan?)

    Mvh Niklas - sambo till  frågeställaren 🙂
  • Hej Niklas

    Den klarar nog det, jag är inte så orolig för att det inte kommer bli tätt.
    Det är ju en enklare byggnad också.
    Men inga garantier gäller från vår sida eftersom det är fel produkt för det användningsområdet.
    Tobias Teknisk säljare