Takpapp

Jag är lite villrådig när det gäller papptäckning under solpaneler. När det gäller underlagstäckningen för takpannor så är pappen en YAP 2200. Är det ok?
Men vad ska man ha under solpaneler? Ska man behöva lägga en tätskiktsmatta där. Typ Icopal Mono som är TY typ 1513 som i så fall måste ha en underlagstäckning som kan vara samma som under takpannorna.

WSP

Kommentarer

  • YAP 2200 under takpannor är OK! oavsett om där ligger solcellspaneler utanpå. Likaså kan YAP 2200 ligga under tätskikt TY 1513.

    Johan Seniortekniker