Takpapp

Hej, vi håller på att bygga ett tak. Först är det råspont sen efter kingspan isolering efter det tätskikt efter det bär läkt för att sen sätta ditt takpannor.
Vi tänkte användas oss av Base sv yep3500.
Min fråga är kan man fästa bärläkt på Base sv ?

Mvh
Abraham

Kommentarer

  • Hej.
    Vi har inget system för detta. Normalt när man bygger ett "tungt" tak på utvändig isolering, fäster man läktsystemet mekaniskt till den bärande konstruktionen. Du kan se ett exempel i länken för Clima Comfort
    Johan Seniortekniker
  • Hej,
    Vad menar du med att ni inte ha något system för detta ?
    Vi tänkte svetsa fast takpappen på isoleringen och sen sätta ditt läktsystem.
  • Mitt svar är att vi ej har något utprovat system för att svetsa fast läktsystem för takpannor till tätskiktet. Däremot finns system där läkten fästs mekaniskt till den bärande konstruktionen. I dessa fall används ej tätskikt utan vattenavledande underlagstak istället.
    Johan Seniortekniker