Synlig spikning

Hej
På gång att lägga tak, 6 grader lutning och följer följande ert rådrekommenderar Icopal Micoral YAM 2000 som underlagspapp, monterad med synlig spikning.
Sedan TopSafe 3° som ytpapp.

Nu till frågan: vad är anledningen till synlig spikning?

Kommentarer

  • Hej Joakim
    Klisterkanterna är inte tillräckligt starka på Micoral YAM2000 för att ha dold infästning.
    Byggpappen har ganska låg kvalitet och skall fungera som tillfälligt vattenavledande skydd under byggtiden och fyller ingen funktion när TopSafe är monterad.