Strykning med takmassa?

När ska man börja använda takmassa och hur ofta behöver taket strykas?

Kommentarer

  • Hej

    Ett modernt asfaltbaserat tätskikt behöver ej något regelbundet underhåll med takmassa. Dess uppgift är att förlänga tätskiktets livslängd i det fall granulatet har lossnat, så att asfalten exponeras för solljus. Man bör i så fall stryka taket varannat till vart femte år, beroende på yttre påverkan.

    Med vänlig hälsning
    Hans