Skarvning av ny underlagspapp mot gammal?

Hej

Jag har varit tvungen att kapa shingeltak diagonalt för att byta ut ruttna brädor. Ska nu skarva underlagspappen diagonalt och tänkte använda Icoklister. Frågan är:
Var ska man smeta på klistret? På takbrädorna (där de gamla ändorna möter de nya takbrädorna) och/eller mellan den gamla och nya underlagspappen?

Mvh Bengt

Kommentarer

  • Hej Bengt,

    Jag föreslår att du klistrar samman produkten mellan den gamla och nya underlagstäckningen.

    Med vänlig hälsning
    Hans