Sidodragning i isolering på innergård

Hej,

Jag jobbar med projektering av tätskiktsrenovering på en innergård. Det finns idag fyra brunnar som sitter för nära vertikalyta och som är dåligt placerade m.h.t avrinning. Jag vill flytta dessa för att kunna få till två ränndalar med ihopkopplade brunnar.
Mitt problem är dock att våningen nedanför har vi en kvarsittande hyresgäst där undertaket är fyllt av installationer i drift.
Beställaren vill att vi använder befintliga hål i bjälklaget för att minska mängden arbete i våningen under. Det skulle i så fall innebära att rör behöver dras i isoleringen (se skiss).Vet ni om det finns något sätt att utföra det på ett godtagbart sett? Det är inte tillåtet enligt tätskiktsgarantier har jag läst.

En relaterad fråga. Finns det en renssil till TG-brunn 4" med sidoutlopp? Jag kan bara hitta 430690 som ser ut att endast passa en brunn med rakt utlopp.

Kommentarer

  • Hej Martin
    Renssilen finns bara till 4 tums med rakt tappstycke.