Shingel

Hej!
Jag har lagt shingel på taket på en lekstuga och dessvärre hade ytan på innehållet i ett paket skavts så att asfaltsmaterialet gnidits bort. Det är svart shingel. Vi såg det först när taket var klart och ljuset låg på så att det syntes, och det är inte aktuellt att göra om det. Går det att snygga till genom att använda någon av era produkter? Tex Icopal 2000 Kallasfalt eller Icopal 2000 Takmassa? Taket lutar ganska mycket, åtminstone 30 grader.

Kommentarer

  • Hej Anna
    Om ni fick spill så kan ni skrapa av granulat med en spackel eller liknande. Stryka på ett tunt lager med takmassa eller kallasfalt. Går även bra med Iciklister som finns i mindre tuber. Sedan strö på det avskrapade granulatet.