Rökgasventilation

Hej!
Jag undrar var jag kan få tag på endast kupol till äldre Svita-lucka (120x120). Den befintliga har blåst bort och är obefintlig....

Kommentarer

  • Hej Stefan

    Vet du med dig om kupolen gick över sargen och satt fast med klammer?
    Det går bra att gå in och beställa en ny via bygghandeln i så fall.
    Det har inte förändrats så mycket i utseende så en ny kupol går att sätta på en gammal sarg.

    Tobias Teknisk säljare
  • Hej,

    Den satt med klammer. Jag beställer via bygghandeln. Tack för svar!
  • Hej, vi behöver rökgasventilationsluckor som ha invändigt fritt mått 1000x1000mm. Vilken model föreslår ni?

    Vid tak vinkeln av 37° vad skulle ni föreslå för lössning?

    Tack på förhand.
  • Hej

    vi har fått en rökgaslucka levererat av er och inköparen har inte köpte med batteribackup etc. utan bara luckan. Kanjagöppna denna lucka manuellt för att plåtslagaren skall klä den eller måste den öppnas med hjälp av motorn och i så fall måste jag driftsätta den. Var hittar jag info om erforderliga kompletterande inköp för att få luckans funktion samt och kan jag öppna luckan provisoriskt på något sätt?

    Med vänlig hälsning
    Torbjörn Landgren
  • Hej Torbjörn

    Luckan levereras alltid med kabeln klämd utanför locket.
    Det enda du behöver är ett 24V batteri som du sätter trådarna emot så går locket upp.

    Sedan vad du behöver för tillbehör är lite upp till dig vad du vill ha för funktioner, ventilation m.m.
    Obligatoriskt är batteribackup, styrknapp för att reglera luckan behövs med.
    Se mer i bifogat produktblad.

    Tobias Teknisk säljare
  • Hej,
    Vi behöver brandgasventilera (1 m²) trapphus via tak som lutar 45 grader. Kan vi använda Svita Sky Vent?
    mvh
    Måns Elander
  • Hej Måns

    Det kan ni men ni behöver kila upp den undertill då max taklutning är 30 grader. En träkil går bra.
    Tobias Teknisk säljare
  • Hej,
    Tack. Finns det andra lämpligare ventilatorer för branta tak?
    Mvh Måns
  • Inte vad jag vet. Lutar det för mycket så blir det tungt att öppna locket. Men en kil i trä är ju inget konstigt att tillverka. Bara att snedsåga en regel.
    Tobias Teknisk säljare