Radonmembran RAC 800 infästning mot betongvägg

Hej!

I projektet jag jobbar i ska vi bygga en ny byggnad i en befintlig. Den befintliga byggnaden har en befintlig källarvägg runt om. Den nya bottenplattan ska utföras radon- och gastät. Det jag vill göra är att lägga RAC 800 under den nya bottenplattan och ansluta den på ett bra sätt mot den befintliga källarväggen (ungefär vid den gröna pilen i bild nedan). Kan man klistra den på något sätt mot betongväggen, med elotene kanske? Se bild nedan för lite förtydligande.

Kommentarer

  • Hej Per

    Vi föreslår att man drar upp membranet mot den vertikala väggen (antar att det är en putsad betong/stenvägg) till en nivå strax över eller i nivå med förväntad nivå för det nya betonggolvet.
    Väggytan primas med icoflux asfaltsprimer. Membranet klistras med dubbelhäftande butyltejp mot den primade ytan.
    Membranet fästs mekaniskt i nivå med tejpen med vår hålade infästning slit. infästning görs förslagsvis med spikplugg. Vilket betyder att membran och tejp kläms mellan list och vägg.
    I "fickan" mellan membran och vägg (ovanför listen) tätas med butylfogmassa. Överskottet över den nya plattan skärs bort.