Pulpettak

Finns det någon instruktion hur man gör med pulpettak på den höga sidan och i hörnen?

Kommentarer

  • Hej Bengt
    Vad skall du ha för något på taket? Pannor eller Takpapp?
    Om det är takpapp så gör du som ut mot gavlarna.
    Uppvik mot trekantslist-vindskiva-Krönplåt.'

    Är det pannor så blir det i princip så här. Bilden är på ett gavelavslut så det blir inte sidan på pannan som avslutas mot vindskivan.
    Man skall även klippa ut vingen på plåten så den följer pannorna.
    man kan också dela ett nockband och täta mellan plåt och pannor.
    Nockband​​​