Pulpettak 3gr: vilket undrlag skall jag för plåttak

Hej,  ska bygga ett nytt hus med ett pulpettak, taklutning på 3 grader.  Hade tänkt använda ett falsat klicktak.  Men då behöver jag ha ett tätt underlag.  Vad rekommenderar ni att jag använder då?

Mvh
Peter

Kommentarer

  • Vi rekommenderar Flexisteel
    Tobias Teknisk säljare
  • Tack för tipset.
    Är den så pass tät att om man får läckage på plåten så hanterar Flexisteel att det inte läcker?

    /Peter
  • Den klarar av det som krävs av den och lite till.
    Men har du stora hål i ditt tätskikt, i ditt fall plåten, så kommer den ta stryk i längden.
    Det finns inget vattenavledande underlag som klarar av den belastningen under lång tid.
    Det är ju tätskiktets uppgift att lösa den biten.
    Tobias Teknisk säljare