Produktval Rheinzink

Hej!

Vilken papp ska jag välja under Reheinzink? Någon sade att det ej fungerar med vilken bitumen som helst.

Kommentarer

  • Hej Royne
    Det stämmer som du skriver.
    Använder man en byggpapp med oxiderad asfalt i kombination med Rheinzink riskerar man att få missfärgningar på fasade och dylikt.
    Däremot så går det bra med en underlagsprodukt (byggpapp eller takduk) med SBS modifeierad asfalt.
    I vårat utbud av underlagsprodukter så är det Macoflex (YAP2200) man skall undvika i kombination med Rheinzink.
    Även Micoral (YAM2000) har oxiderad asfalt men den produkten täcks över av ett tätskikt så den går bra att kombinera med Rheinzink