Platt tak på garage.

Hej,
Jag har läst lite om 1-lags PVC takduk. Min fråga är om det är lämpligt på platt tak av råspont och i stort sett ingen lutning, ca. 50m2.
Kan man lägga detta själv och vad är det för kostnad m2.

Vad kan ni rekommendera?

Kommentarer

  • Hej Flemming

    Vi tillverkar både bitumentätskikt (papptak) och PVC-duk.
    Rent tekniskt fungerar det med duk på ditt garagetak men ytan är för liten för att det ska bli någon ekonomi i det. Dukar använder man i stort sett uteslutande på stora ytor.
    För 50 kvm på råspont rekommenderar jag Mono PR eller Primaflex R som båda är bitumentätskikt.
    Vare sig duk eller papp är gör det själv produkter utan kräver fackmannamässig kunskap och utrustning.
    Tobias Teknisk säljare