Påväxt Icopal Decra

Hej
Har ett ca 20 år gammalt tak, Icopal Decra, som nu uppvisar stora mängder påväxt av alger/lavar/mossa. Hur gör jag bäst för att få det rent. Blir förvirrad av allt som beskrivs från mekanisk rengöring, ångtvätt, olika medel och högtryckstvätt. Om man skall anlita professionell hjälp, något speciellt att tänka på?

Kommentarer

  • Det enklaste är att behandla det med ett mossmedel, ex Grön Fri
    Tobias Teknisk säljare
  • Tack Tobias men behöver man inte ta bort den "grövsta" påväxten av lavar och mossa först? Tål Icopal Decra högtryckstvätt eller spolar man bort alla kornen?

  • Det går bra.

    För övrigt så följ anvisningen för mossmedlet.

    Tobias Teknisk säljare
  • har Decra tak på mitt fritidshus i Bohuslän. Jag vill installera solcellspaneler på taket men inga leverantörer vill åta sig att montera på Decra tak. Finns lösning på detta

    Peder Antonson
  • Hej Peder.
    Vi har ingen lösning för detta. Vi slutade med Decra för några år sedan. Du kan höra med Weland https://www.welandstal.se/ stål eller CW Lundberg. https://www.cwlundberg.com/se/
    Roger
  • Hej Tobias behöver ett svart fot stycke du vet inte var jag kan få tag i ett
    Patrik Nielsen
  • Hej Patrik
    Vi har helt slut på Decra svart. Mataki har tagit över agenturen du kan höra med dom.
    Roger