Montering av underlagsduk Flexlight Bas under tvåkupiga betongpannor

Är takfotsläkt ett måste även om taket har en lägre lutning vid takfot? eller är det i vissa fall ok att takpannan ligger direkt på underlagspappen nere vid takfoten?

Kommentarer

  • BMI:s monteringsanvisningar för betontakpannor förutsätter luftspalt från takfot till nock med hjälp av ströläkt. Taket kan ha lägre lutning som avslutning mot takfot med så kallad Kina-vipp men ströläkt skall alltid finnas under samtliga bärläkt inklusive takfotsläkten/stödläkten.
    Johan Seniortekniker