Montering av solcellspaneler på Decra

Hej,

Jag har en endel frågor om montering av solcellspaneler på ett Icopal Decra-tak.
Vad har ni för rekommendationer gällande infästning på det taket? Jag ser att vår takstege är skruvad direkt genom plåten, är det så enkelt att man gör det på solcellsfästena också? Leverantörerna vill att man skruvar fästen "uppe på vågen" och det inte är några problem att få det tätt, men jag vill gärna ha er uppfattning av det hela.

Kommentarer

  • Hej Nicklaz

    Dom fästen som finns för profilerade plåttak fungerar bra ihop med Decra också.