Montera stegsäkring

Hej!
Lyckas inte få fram svar i Er frågebank.
Jag behöver 2 st stegsäkringar. Takstegar köpte jag av Er för några år sedan. När jag tittar på Er bild av stegsäkring förstår jag inte hur den skall fästas i stegen. Det är också ett litet avstånd från takstegens slut till hängrännan.
Tacksam för svar på hur jag monterar stegsäkringen och pris. Var köper jag den nära Gävle.
Mvh
Ingemar Hemlin

Kommentarer

  • Hej Ingemar

    Vilken typ av tak köpte du takäkerheten till?
    Betong, tegel eller vår plåtpanna Decra?
    Tobias Teknisk säljare
  • Hej!
    Tack för snabbt svar. Förstår dock inte frågan. Taksäkerheten, är det takstegarna menar du?
    Mitt tak är den tegelliknande sandade plåtpannan Decra. Taket lades för ca 20 år sedan. Takstegarna, 2 st, köptes och monterades enligt monteringsanvisningarna på Decrataket. Gjordes för ca 1 år sedan. Takstegarna är såna som passar till just Decrapannorna, färg mm. Svindyra.  Nu vill jag (och sotningsväsendet) att stegsäkringar monteras.Ni har på bild i samma färg.
    Mvh
    Ingemar
  • Hej Ingemar

    Vi säljer stegar till båda Decra, betong- och tegelpannor så jag behövde veta vilken det var.
    Stegsäkringen monteras inte i takstegen utan skruvas ner i taket.
    Så man behöver lossa på Decrapannorna för att komma åt.
    Sätt stegsäkringen bredvid takstegen så är det lättare att stiga upp.
    Man får klippa ut en skåra i Decra fotplåten så man kan trä in stegsäkringen igenom. Sedan skruvas den fast i taket och så lägger man tillbaks pannorna och skruvar fast dom igen.
    Tobias Teknisk säljare
  • Hej!
    Tack för bra beskrivning. Jag beställde två stegsäkringar men har ännu inte sett till någon.
    Mvh
    Ingemar Hemlin
    Skärgårdsstigen 14
    80595 Gävle
  • Hej igen

    Vem beställde du dom av då? Vi levererar ju inte direkt utan du måste gå genom en bygghandel.
    Tobias Teknisk säljare