Mono PM underlag och installation

Hej

Jag arbetar med ett projekt där jag tänker att tätskiktsmatta Mono ska läggas, underlag är TRP-plåt och sedan 20 mm isoleringsboard. Som jag förstår det ska då mekaniska infästning och skarvklistring föreskrivas, korrekt? Krävs även underlagstäckning av papp? Om så, vilken kvalité?

Kommentarer

  • Hej Anders.
    Det behövs ingen underlagstäckning i form av byggpapp då man lägger tätskiktet på isoleringsboard.
  • Tack. Och frågan om infästning?
  • Ja det stämmer Anders.