Monarvap Sd5 ångbroms i garage

Kan man använda Monarvap Sd5 ångbroms i ett garage där väggar och tak (upptill nock) ska isoleras? Garaget ska värmas upp till ca 10-12C vintertid. Vad jag har förstått ska man undvika ångspärr i denna typ av applikation.
Har använt mig av Windy prima som vindskydd mellan isolering och luftspalt i taket.

Kommentarer

  • Ja det fungerar bra. Vår rekommendation är ångbroms i väggarna och ångspärr i taket.
    Tobias Teknisk säljare
  • Gäller denna rekommendation även om garaget enbart ska fungera som ett förråd? Dvs ingen bil kommer att köras in i garaget.
  • Du får alltid ett förhöjt ångtryck uppåt. Därför rekommenderar vi alltid en ångspärr i taket.
    Tobias Teknisk säljare