Kvalitetsmärkning?

Vilka typer av kvalitetsmärkning arbetar Icopal med på sina produkter?

Kommentarer

  • Hej

    Ja. Ett flertal av Icopals produkter är P-märkta. P-märkningen innebär att RISE (tidigare SP Sitac) har granskat och kontrollerat  att produkten uppfyller fastlagda myndighetskrav vid avsedd användning.

    Med vänlig hälsning
    Hans

  • Vad är det för skillnad på icopal 3 som kan användas ner till 3 graders lutning och icopal 14 som kräver minst 14 grader taklut? Kvalitetsskillnad?
  • Hej Lars
    TopSafe 3 grader är en kraftigare produkt som väger 4100 gr/Kvm. Har något starkare klisterkanter och är 1 metar bred för att få mindre skarvar.
    TopSage 14 grader väger 3800 gr/kvm. Är 70 cm bred för att underlätta läggning på ett brant tak.