Kvalitets- och miljöbedömning på era produkter?

Vilka kvalitets och miljöbedömningssystem arbetar ni med på era produkter?

Kommentarer

  • Hej

    Vi jobbar med olika bedömningssystem för våra produkter.
    De produkter som ingår i Byggproduktdirektivet och har en harmoniserad Europastandard är CE-märkta med tillhörande prestandadeklaration.
    När det gäller miljö och miljömärkning så har alla kemiska produkter ett säkerhetsdatablad. Detta finner man på vår hemsida.
    Produkter har även en byggvarudeklaration som är en enklare miljöbeskrivning.
    Följande miljöbedömningssystem finns:
    * Sunda Hus
    * Byggvarubedömningen
    * Basta
    * Svanenmärkt byggnad (Nordic Eco Label)
    Icopal jobbar med alla dessa system och registrerar huvudprodukterna här.

    Med vänlig hälsning
    Albin
    Albin Teknisk säljare