Isolerglastak

Hej!
Vi håller på med ett uterum där vi har valt att lägga icopal shingel på taket. Problemet är hur vi ska montera shingeln i anslutning till "lådan" som isolerglaset skall monteras i.
Bifogar en monteringsanvisning för isolerglaset så ni kan studera problemet.
Tacksam om ni kan beskriva hur vi ska göra för att få detta att bli tätt.
Med vänlig hälsning
Peter Nyman
Falun

Kommentarer

  • Hej Peter

    Det var inte lätt att se på den monteringsanvisningen hur de hade tänkt sig.
    Det följde inte med några objektspecifika anvisningar som de nämnde om i texten?

    Men principiellt så gör man ett uppvik och sen täcker det med en plåt.
    Beroende på hur mycket utrymme det är tänker jag mig följande:
    Montera en trekantslist mot vertikalen av glasfönstret.
    Dra upp underlagspappen på trekantslisten och så långt upp det går på vertikalen.
    Dra upp shingeltaket till övre kanten på trekantlisten
    Avsluta med en plåtinklädnad som ska gå ner på shingeltaket.
    Tobias Teknisk säljare