Installation av skorsten genom tak med Mono 501

Hej! När man gör en installation av en skorsten genom ett tak med Mono 501 beläggning, vad rekommenderar ni kring materialval. Antar att man bör använda Samma papp / underlagspapp i samband med detta, alltså Mono 501?

Finns det några guidelines på ex. överlapp mot existerande papp runt skorstenen?

Det är ett 2 plans hus med 6 grader lutning på taket och skortstenen kommer vara placerad i den lägre delen av taket så den kommer utsättas för mycket rinnande regnvatten.

Kommentarer

  • Hej Christian
    150 mm ut på ytan och 300 mm på vertikalen.
    Är genomförningen fyrkantig blir det utvändiga hörn som på sista bilderna i anvisningarna. Sedan går man täcka in med plåtar.
    Mono​​​
  • Tack:-)! Antar att jag lämpligen ber dom sätta samma papp dom idag Mono501?
  • Blir bäst så
    Fungerar alldeles utmärkt