Infästning sargutkastare PIR

Hej, jag skulle behöva veta vilken metod jag ska använda att fästa in utkastare mot PIR? Antar att jag måste igenom isoleringen ner till btg?

Kommentarer

  • Är piren varmklistrad i asfalt?
    i så fall är nog tätskiktet det också och då klistras ju brunnen in med.
    Brunnen går ju dock oftast skruva i sargen.
    Tobias Teknisk säljare
  • Hej!
    Jag har liknanade lösning enl. ovan till et projekt. Men min sarg är ej så hög. Finns det någon utkastare samt bräddavlopp där plåten som skruvas in i sargen är mindre?
  • Hej Anna.
    Nej det har vi inte. Kappan skall vara uppdragen 350 mm mot vertikal yta om man skall kunna montera utkastaren enligt Tätskiktsgarantiers riktlinjer.Så sargen kan inte vara lägre än så.