Icopal självtäck. Underhåll av yttertak.

Hej!
Jag har ett tak med Icopal självtäck(rött) som skulle behöva underhållas. Tidigare har jag sett att det fanns någon form av massa/asfalt att borsta på och sedan ha på nytt grus men nu kan jag inte hitta det bland era produkter. Det är ingen akut läcka utan jag har tänkt att hinna underhålla taket innan. :-) Har ni något råd hur jag ska göra?

Med vänlig hälsning
Lars-Olov Fällbom

Kommentarer

  • Hej Lars-Olov

    Du kan stryka med takmassa och sen slänga på granulat.
    Tobias Teknisk säljare
  • Var kan man köpa granulatet? Frågade i lokala bygghandeln och de har inget sådant. Kan man köpa det från er? Eller finns det en produkt på marknaden?
  • Är dom våra återförsäljare så kan de ta hem det.
    Artikelnummer är 422303. Det är 5 kg och så får de ange kulör Tegelröd
    Tobias Teknisk säljare