Icopal Icoklister + Icopal Taklim

Hej,
Vi ska bygga nytt sadeltak (45 grader) med bandtäckt plåt som ytskikt.

Takkuporna kommer att ha ett takfall på ca 7 grader.

Som underlagsduk har vi valt Flexisteel YEP 1800 och vi har även köpt Icopal Icoklister.

Kan vi använda Icopal Icoklister till fogning av plåtintäckningar? Eller behöver vi även införskaffa Icopal Taklim för att få arbetet rätt gjort?

Mvh
Gustav

Kommentarer

  • Hej Gustav
    Klistring av Flexisteel mot plåt använder du Icoklister. Bra om ni torkar av plåten med avfettningsmedel först.

  • Tack för snabbt svar!

    Förstår jag svaret rätt att vi inte behöver använda Icopal Taklim till detta projekt?

    Ställer frågan då det i er produktbeskrivning för Flexisteel står:
    "För fogning av plåtintäckningar, använd Icopal Taklim."

    (Se bif bild)
  • Hej Gustav

    Du har helt rätt.
    För fogning av plåtintäckningar krävs taklim.
    För klistring av underlagsduk mot plåt krävs Icoklister.
    Tobias Teknisk säljare