ICOPAL Flexlight Prima Garantier / Montering

Hej,

Jag besiktigade ett tak med er underlagspapp i går hos en villaägare och har ett par frågor ang. garantier och montering.

Enligt er monteringsanvisning är det ok att använta klammer enligt spec vid dolt montage/infästning. Gäller era garantier även om man slagit stift genom underläggspappen så att klammerna är synliga?

Om garantin inte gäller vid synliga klammer, går det att täta klammer i efterhand med lim eller liknande för att garantin skall gälla? Min uppskattning är att det rör sig om hundratals klammer på det aktuella taket. Om det inte går att i efterhand åtgärda de klammer som syns återstår då bara att lägga ny underläggspapp på hela taket förv att er garanti skall gälla?

Hur ställer ni er till erat garantiåtagande om man blandat underläggspapp från en annan tillverkare, tex vid en lagning på ca 1x1 meter eller delar av våder?

På det aktuella taket finns fler fel/brister men dessa är direkt i strid med er monteringsanvisning så inget förtydligande behövs gällande dessa punkter.

Kommentarer

  • Hej Patrik.

    Våran materialgaranti gäller under förutsättning att våra monteringsanvisningar följt. Garantin är en materialgaranit. Ingen utförandegaranti.
    Där man har klamrat exponerat (genom båda överlappskarvarna) kan man Limma en lapp med Flexilight Prima. Tre stängar/cirklar Icopal Taklim så det blir en trestgstätning och sedan lappen.
    Garantin gäller inte om det blandas andra material och märken på taket.