Hur UV-beständig är Yep 2500 KL BAse?

Hej,

Mitt namn är Sara Calvert och jag arbetar för Skanska Sverige AB. Vi utför just nu tvålagstäckning med KL Base (YEP 2500) som sedan ska täckas med sedum hur UV-beständig är Basen , hur länge kan den vara exponerad innan man behöver täcka över den med vätskehållande lager och sedum?

MVH Sara Calvert

Kommentarer

  • Hej.
    För Icopal YEP2500 är det max 4 månader som gäller för UV-exponering.
  • Oavsett vilken tid på året det är? Sommar som vinter?

    MVH sara
  • Man kan nog "tulla" lite på det under vinterhalvåret.
    Man bör dock göra en okulär kontroll någon gång och täcka in det om man upptäcker mindre sprickor eller krakuleringar.