Hur åtgärdar man nertrampade Decra-plattor?

Jag har en villatillbyggnad belagd med Icopal Decra tegelröd, taklutning 14 grader. Efter fasadrenoveringsarbeten för ett antal månader sedan har vi upptäckt att ställningsbyggarna promenerat omkring på taket så att ett flertal plattor blivit nertryckta, se bifogad bild. Takt är närmare 25 år gammalt. Hur kan skadorna åtgärdas utan att byta hela taket?

Kommentarer

  • Är pannorna skruvade eller spikade?
    Det går ju ta loss dom i vilket fall som, spik är lite krångligare bara.
    Sen går det kanske trycka tillbaks bucklorna så det blir hyfsat.
    Blir det små bucklor och liknande kvar så trollas det bort rätt bra av Decrapannans skrovlighet när man står nere på backen.
    Eller så kan man byta enstaka pannor, då kommer man ju dock få en kraftig färgskillnad.
    Tobias Teknisk säljare