Har ni flytande membran?

Har ni produkter för flytande tätskikt på terass med betonggolv. Jag söker produkt som kan appliceras och ge ett tätskikt utan behov av slitage yta såsom klinkers.

Under terass finns kallförråd och behovet av 100% garanterad täthet är inte nödvändigt.
Tacksam för återkoppling om icopal har produkter för detta ändamål.

Kommentarer

  • Hej Mats.
    Vi har Enduroflex. Men är det stark mekanisk nötning på tätskiktet så måste man ha en trätrall eller något liknande på ytan.​http://www.icopal.se/Produkter/Tak/Yttertak/Tatskikt/enduroflex-system.aspx​​​
  • Hej Roger
    Tusen tack för info om Enduroflex. Det verkar passa oss perfekt.

    Snabb fråga, hur hittar jag mer information om Enduroflex?

    Jag undrar hur materialet appliceras på ytan som ska täckas. Jag har en kraftigt ojämn äldre betongyta och jag vill få en naturlig lutning för avrinning mot visst håll. Jag gissar att det är ett trögflytande material som fyller ut ojämnheter och som jämnas av när den börjar stelna.

    Jag undrar också om lämpliga ÅF i Nacka. Närmast är Bygg-Ole i Nacka och Fredells i Sickla.

    Tusen tack för hjälpen
    Hälsningar
    Mats Famer
  • Hej Mats

    Precis som för våra svetsade tätskikt så krävs det en ytjämnhet motsvarande brädriven betong.
    I detta fallet så krävs det en pågjutning för att jämna till ytan och då kan man även gjuta fall också. Sen kan man täta ytan med ett traditionellt tätskikt istället.
    Tobias Teknisk säljare