Genomföring i vägg med tätskikt

Hej!
Kan man använda er takstostätning vid genomföring i vägg? Vi har en vägg där det idag är tätskikt (YEP 6500) där vi ska borra ett hål för att dra igenom ett rör (ca200mm). Eller har ni någon bättre lösning för att få det tätt? Se bifogat för vilken tätning jag syftar på.

Kommentarer

  • Hej Johan
    Det går bra om man följer anvisningarna i bifogat dokument.
    man bör dessutom skydda stosen mot mekanisk nötning av ex jordmassor.
    Det kanske man kan göra med styv stenullsisolering eller något liknande.