Förkortad livslängd Flexilight

Finns det något generellt svar på hur mycket livslängden på Flexilight prima förkortas per månad när underlagsduken står öppen mer än 2 månader under sommarhalvåret?

Kommentarer

  • Nej, något exakt svar finns det inte.
    Duken bryts ner av solljus men det sker inne i produkten först.
    När det börjar bli synliga krackeleringar i produkten har nedbrytningsprocessen pågått länge.
    För våra garantier ska gälla så måste våra anvisningar följas. Vet man med sig att taket ska stå öppet längre så har vi andra produkter med längre exponeringstid.
    Flexisteel t.ex. som kan exponeras i 1 år.
    Tobias Teknisk säljare