Förankringsögla genom tak - Icopal Mono 501

Hej! Vi har ett hus från 2011 med tre st. förankringsöglor (https://www.cwlundberg.com/se/products/anchorloop-and-ridgerail-1m/?mounting=090) fästa genom taket, jag har noterat, särskilt när det är varmt att det är en bula runt krokarna, man kan pressa ner pappen ca 1cm.

Är det som det ska vara eller är detta något man bör reklamera mot dom som gjort installationen? Tänker att det normalt sätt innebär att det kommit in fukt under?

mvh/Christian

Kommentarer

  • Hej Christian
    Ni kan börja med att kontakta entreprenören som får komma och kolla upp montaget.
    Under förankringsöglan skall det sitta en infästningsplatta.