Flexisteel YEP 1800

Hej,

Tål Flexisteel YEP 1800 att utsättas för regn och snö ett par månader innan jag lägger på plåten?

Kommentarer

  • Hej Peter

    Den tål att exponeras för UV-ljus i 12 månader och det är en robust produkt.
    Men det är fortfarande en underlagsprodukt och inte ett tätskikt.
    Kommer det häftiga regn eller mycket snö så kan det tränga in.
    Min rekommendation är att du drar en pressening över taket om du ska ha det stående nu denna årstiden.
    Vid montage under +5 så krävs det att du värmer klisterkanterna.
    Tobias Teknisk säljare