Felaktig skärning

Hej
Min byggare har lagt pappen utan att snedskära skarvarna korrekt. Överlappet är i gengäld min 60 cm enligt dem men många av skarvarna är skurna snett lite åt fel håll. Hur rekommenderar ni att vi gör med det? Det är endast 4 gr lutning och ska täckas med en ytpapp. (Båda bilderna blev vridna 90° vid uppladdning. Min fot är nedåt i takets lutning)
Mvh
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Det är inte vad vi rekommenderar vid skarvning.
    Om det skall på Topsafe 3 grader ytpapp bör man göra om skarvarna enligt vår montageanvisning.
    Se urklipp från vår montageanvisning.